Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswagen otsib lunastust elektriautodest

    Volkswageni juht Matthias Müller (vasakul) ettevõtte Wolfsburgi tehasesFoto: epa

    Saksamaa autotootja Volkswagen andis teada, et on otsustanud investeerida 10 miljardit eurot elektri- ning isesõitvatesse autodesse, samuti erinevatesse sõidujagamisteenustesse.

    Analüütikud näevad Volkswageni investeeringut pigem kui lunastuse otsimist mõni aeg tagasi lahvatanud emissiooniskandaalist. Nii plaanibki Volkswagen aastani 2025 investeerida tootearendusse kokku 10 miljardit eurot.
    Volkswageni emissiooniskandaal on põhjustanud ettevõttele palju majanduslikku kahju ning seetõttu on maha jäädud ka mitmetest uutest trendidest, mida on juurutanud eeskätt Tesla ning Uber.
    Barclays’ analüütik Kristina Church lausus Bloombergile, et Volkswagenile, kes on läbi ajaloo olnud uhke oma tehnoloogia üle, on väga raske täiesti uutele süsteemidele ja kontseptsioonidele üle minna. „Kui midagi praegusest Volkswageni kriisist välja tuleb, siis on see asjaolu, et ettevõte muutub täielikult,“ lisas Church. Viimase all pidas ta silmas eeskätt nii ettevõtte struktuurimuutumist kui brändi olemust.
    Loodab kasvu
    Kuna Volkswagen plaanib siseneda uutesse valdkondadesse, ootab ettevõte aastaks 2025 käibe kasvu 7-8 protsendi võrra. Selle aja vältel kuivavad aga märkimisväärselt kokku Volkswageni investeeringud uurimistöösse ja arendusse. Ettevõtte praeguse juhi Matthias Mülleri eelkäija Martin Winterkorni ajal panustas Volkswagen palju raha just sellesse valdkonda.
    Lisaks peab Volkswagen läbirääkimisi ametiühingutega, et suurendada ettevõtte tootlikkust aastas 8 miljardi dollari võrra. Erilist rõhku paneb Volkswagen seejuures just oma nimebrändile, mis moodustab ettevõtte kogu tootmisüksusest suurima osa.
    „Tulevikuprogramm, mille me avaldame, alustab Volkswageni ajaloo suurimaid protsesse,“ teatas ettevõtte juht Müller. „Me ehitame üles uue, parema ja veelgi tugevama Volkswageni,“ lubas ta.
    Praeguseks on Volkswagen veidi tutvust teinud ka elektriautode turuga: Volkswagen Golfil on oma elektrimootoriga versioon, samuti on ettevõte tutvustanud linnaautot Up!. Audil oma elektrimudelit veel pole. Et üldiste turutrendidega sammu pidada, on Volkswagen teatanud, et aastaks 2025 plaanib ettevõte välja anda 30 erinevat elektriautot. Prognooside kohaselt peaks Volkswagen aastaks 2025 müüma aastas keskmiselt 3 miljonit elektriautot.
    Teeb Uberit
    Ühtlasi seisab Volkswageni plaanis, et ettevõte plaanib arendada erinevaid liikuvusalaseid süsteeme ja lahendusi. Viimaste all peetakse silmas eeskätt sõidujagamist ja robottaksode teenust. Autotootja sõnul loodetakse seesugustest uuendustest 2025. aasta paiku teenida miljardeid eurosid.
    Kui mitmed teisedki ettevõtted, eesotsas Google’iga, arendavad isesõitvaid autosid ning neile mõeldud teenuseid, plaanib Volkswagen sama teha. Lisaks loodab autotootja, et arendatav süsteem võetakse kasutusele ka teiste autotootjate poolt.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.